Hopp over overskriften og gå videre.

Til deg - 300 kr ekstra rabatt på alt!* Oppgi kode: 300OFF

Opphører om:

*Gjelder når du handler for minst 4 000 kr. 

Om ditt kjøp

På Chilli vil vi at du som kunde skal få en kjøpsopplevelse som tilsvarer dine forventninger. Ved kjøp inngår avtale mellom kunde og Chilli (Home Furnishing Norway AS, orgnr: 825 555 862). Chilli inngår kun avtale med kunder som er over 18 år (myndig), alternativet om du er umyndig er at man får tillatelse og godkjenning av foreldrene. Avtalen inngås på norsk, arkiveres og holdes tilgjengelig for kunden. Les våre Kjøpsvilkår for å finne ut hvilke betingelser som gjelder for kjøpet ditt. 

 

Betaling

Sammen med vår betalingstjenesteleverandør, Svea Bank AB (publ.), tilbyr vi ulike betalingsalternativer og du kan velge hvilken betalingsmåte du ønsker å benytte. Avhengig av hvilket alternativ du velger, kan det påløpe ekstra kostnader. Du finner fullstendig informasjon om alle betalingsalternativer og eventuelle tilleggskostnader nedenfor. Eventuelle kostnader for betalingsmåten din vises også alltid før du legger inn bestillingen.

I forbindelse med å foreta et kjøp hos oss vil du inngå en egen betalingsavtale med vår betalingstjenesteleverandør. For avtale om betaling gjelder disse vilkårene.

Kortbetaling

Chilli tilbyr sikker kortbetaling med VISA og Mastercard i samarbeid med Svea Bank AB. Svea Bank AB er sertifisert i henhold til PCI DSS-standarden (Payment Card Industry Data Security Standard). Det betyr at de oppfyller de strenge sikkerhetskravene for korthåndtering som stilles av de internasjonale merkene Visa, Mastercard m.m. Chilli aksepterer alle kort tilknyttet VISA og Mastercard i hele Norden. Kortkjøpet skjer direkte hos Svea Bank AB og all informasjon er kryptert i henhold til gjeldende standarder og forskrifter. Ingen kortinformasjon håndteres eller lagres hos Chilli. Pengene blir trukket direkte fra kontoen din samtidig som du godkjenner transaksjonen.

Faktura

Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Bank AB. For å betale med faktura må du oppgi personnummer eller organisasjonsnummer, og det vil bli foretatt en kredittsjekk i den forbindelse. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Alle fakturaer overføres til Svea Bank AB, og betaling skal kun skje til Svea Bank AB. Fakturaens betalingsbetingelser er 14 dager. Ved forsinket betaling kan det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Dersom betaling ikke skjer, kan fakturaen overføres til inkasso.

Delbetaling

Gjennom vårt samarbeid med Svea Bank AB kan du signere en kontokredittavtale og dermed betale på avdrag for kjøpet ditt. Du velger kredittperiode ved å krysse av for kampanjealternativet som passer deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet, når som helst, før forfallsdato. For å betale på avdrag må du oppgi personnummeret ditt, og det vil bli foretatt en kredittsjekk. Forutsetningen for å kunne velge delbetaling er blant annet at du er registrert som statsborger i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger.

  • 3 mån: Rente: 0%, Registreringsavgift: 195 kr, Adviseringsavgift: 45 kr
  • 6 mån: Rente: 0%, Registreringsavgift: 295 kr, Adviseringsavgift: 45 kr
  • 12 mån: Rente: 0%, Registreringsavgift: 395 kr, Adviseringsavgift: 45 kr
  • 18 mån: Rente: 9,5%, Registreringsavgift: 395 kr, Adviseringsavgift: 45 kr
  • 24 mån: Rente: 9,5%, Registreringsavgift: 395 kr, Adviseringsavgift: 45 kr
  • 36 mån: Rente: 9,5%, Registreringsavgift: 495 kr, Adviseringsavgift: 45 kr
  • 48 mån: Rente: 9,5%, Registreringsavgift: 495 kr, Adviseringsavgift: 45 kr
  • 60 mån: Rente: 9,5%, Registreringsavgift: 495 kr, Adviseringsavgift: 45 kr

Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000 kr, varighet 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 395,- termingebyr 45 kr: 19,03%. Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon. Les mer om de generelle vilkår her.

For mer informasjon om netthandel vises det til: https://www.forbrukerradet.no/forside/okonomi-og-betaling/netthandel-misfornoyd/

Gavekort

Gavekortene våre er gyldige i 6 måneder fra utstedelse og kan brukes som betalingsmåte når du handler på Chilli.no. Informasjon om gyldighetsperioden på gavekortet ditt finner du på gavekortet, sammen med gavekortets verdi og kode. Du kan bruke flere gavekort på samme kjøp og bruke gavekort som delbetaling for et kjøp. Dersom verdien på gavekortet overstiger gjeldende kjøpsbeløp, vil det overskytende beløpet lagres på gavekortet og kan brukes på et senere kjøp, frem til slutten av gavekortets gyldighetsperiode. Vær oppmerksom på at gavekortene ikke gjelder tilleggstjenester for frakt og ekspedisjonsgebyr.

 

Frakt og levering

Vi tilbyr hjemlevering, unntaket er mindre pakker som må hentes hos ditt nærmeste Service Point og du får beskjed når leveransen kan hentes. Fraktkostnader for levering til det valgte postområdet vises i kassen før du bekrefter din bestilling. Fraktkostnaden er uavhengig av mengden varer du kjøper, og det tilkommer ingen andre kostnader eller avgifter. Som kunde er du ansvarlig for at din spesifiserte kontaktinformasjon er nøyaktig. I tilfelle feil informasjon kan eventuelle kostnader tilkomme.

Din forsendelse bli levert til tomtegrensen eller så langt lastebilen kommer. Transportfirmaet kontakter deg angående leveringsdag og hvilken tid det er beregnet at levering vil skje. Ved levering må du/mottaker være tilgjengelig på leveringsadressen for identifikasjon og mottak av produkter. Er du ikke til stede på adressen ved andre leveringsforsøk, kommer din levering returneres til oss og du kommer til å måtte stå for returkostnaden selv. Du/mottakeren skal kontrollere at leveringen er uskadet og komplett. Om leveringen er skadet eller om kolli savnes, skal det noteres på budets fraktbrev/håndskanner før signeringen gjennomføres. Ved signering av fraktbrevet/håndskanner bærer du/mottakeren det juridiske ansvaret for at informasjonen om de leverte varene er sann. Chilli forbeholder seg retten til å nekte levering til annet enn folkeregistrert adresse.

Forventet leveringstid er angitt på produktsiden og i ordrebekreftelsen og kan variere avhengig av hvilket leveringsalternativ du velger. Estimert leveringstid oppgitt på Chilli.no er foreløpig og regnes fra det tidspunktet du gjennomførte bestillingen. Vi tar alltid sikte på å levere din bestilling innen det estimerte antall virkedager spesifisert på Chilli.no og i din ordrebekreftelse. Skulle leveringstiden for din bestilling endres, vil vi informere deg så snart som mulig på ordrestatussiden eller via e-post eller telefon.

Ulike frakt- og tilleggstjenester tilbys avhengig av hvor du bor, og produkter du bestiller. De tjenester som finnes tilgjengelige for ditt kjøp vises etter at du har gjennomført din bestilling i kassen. Hvis ingen tjenester vises, kan vi dessverre ikke tilby noen tjenester for ditt kjøp.

  • Bærehjelp: Har du bestilt bærehjelp betyr det at sjåføren og du hjelper hverandre å bære inn møblene i hjemmet ditt. Utpakking og montering av produktet er ikke inkludert. Vi tar ikke med gamle møbler.

Hvilke frakt- og valgfrie tjenester som tilbys for kjøpet ditt og prisen for disse er basert på ditt postnummer og utvalgte produkter.

Du er selv ansvarlig for å motta eller hente din leveranse i henhold til det som fremgår av instruksjonene du mottar i forbindelse med bestilling. Pakker på postkontor som ikke hentes innen tiden som er oppgitt på hentemeldingen vil bli sendt tilbake til vårt lager. I disse tilfellene har vi rett til å belaste en administrativ kostnad som tilsvarer våre kostnader for håndtering og frakt i tilfeller hvor du ikke henter pakken din på postkontoret.

Dersom du ikke følger instruksjonene for å motta hjemlevering, for eksempel hvis du ikke er hjemme og mottar leveringen til avtalt tid, har vi rett til å kreve et returgebyr tilsvarende den ekstra fraktkostnaden.

 

Angrerett

Via loven har du rett til å heve kjøpet ditt innen 14 dager fra den dagen du, eller en person på dine vegne, mottar produktet du har kjøpt på Chilli.

Unntak for enkelte produkter

Enkelte produkter er unntatt fra angreretten. Dette gjelder følgende produkter:

  • produkter som er produsert i henhold til dine instruksjoner eller som på annen måte har fått et tydelig personlig preg,
  • produkter som med brutt forsegling av helsemessige eller hygienemessige årsaker ikke enkelt kan returneres og forseglingen er brutt av deg som kunde, og
  • viser til et produkt som raskt kan bli dårlig eller bli for gammelt, for eksempel blomster og planter.

Avskrivning av brukte produkter

Ved bruk av din lovfestede angrerett har du rett til å åpne emballasjen og undersøke produktet i den grad det er nødvendig for å vurdere dets art, egenskaper og funksjon. Du har rett til å angre kjøpet for full refusjon i disse tilfellene hvis du gir oss beskjed innen 14 dager fra dagen du mottok produktet. Dersom du håndterer produktet i større grad enn det som er nødvendig for å fastslå dets art, egenskaper og funksjon, har vi rett til å foreta verdifradrag. Et slikt fradrag gjøres ved å sammenligne verdien av produktet ved retur sammenlignet med den opprinnelige verdien ved kjøp. For å få full refusjon ved angrerett anbefaler vi derfor at du returnerer produktet i original stand.

Hvordan du angrer kjøpet ditt

Hvis du ønsker å returnere kjøpet ditt, må du gi oss beskjed innen 14 dager fra den dagen du, eller en person på dine vegne, mottar eller henter bestillingen din. Du kan lese om hvordan du gjennomfører returen her. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må dette meddeles Chilli før angrefristen er utløpt via e-post eller vårt angreskjema.

Etter at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å returnere kjøpet, må du returnere produktet innen 14 dager. Vi anbefaler at du returnerer produktet i samme emballasje som du mottok det i, da du er ansvarlig for eventuelle skader eller tap under returen som skyldes din uaktsomhet, for eksempel ved mangelfull innpakning av produktet.

Returfrakt

Du betaler selv for returfrakten når du returnerer kjøpet, se returkostnader nedenfor. Du kan også få informasjon om gjeldende kostnad når du kontakter vår kundeservice. Kostnaden for returfrakt vil bli trukket fra refusjonen.

Returkostnader

  • Postpakke: 195 NOK
  • Oslo, sone 2-3 (postnr. 0001-7999): 995 NOK
  • Zon 4 (postnr. 8000+ ): 3995 NOK

Tilbakebetaling

Når du har returnert kjøpet ditt, vil vi, gjennom vår betalingstjenesteleverandør, foreta refusjonen din 14 dager fra den dagen vi mottok returen. Vi vil imidlertid ikke foreta refusjonen før vi har mottatt produktet tilbake eller før du har vist at du har sendt det til oss. Vår tilbakebetaling inkluderer eventuelle fraktkostnader du har betalt i forbindelse med kjøpet. Det gjelder imidlertid kun kostnaden for standard frakt. Ekstra fraktkostnader som følge av at du velger et dyrere fraktalternativ refunderes ikke. Vær oppmerksom på at eventuelle fraktgebyrer og ekstra valgfrie tjenester kun refunderes dersom angreretten benyttes og ikke ved direkte kjøp. Tilbakebetalingen vil bli gjort til deg ved å bruke samme betalingsmetode som du valgte på kjøpstidspunktet, med mindre vi avtaler noe annet.

Reklamasjon

Hvis det er feil på produktet ditt, har du rett til å klage på feil som oppstår innen 2–5 år fra levering av produktet (ansvarsperiode). Du må alltid klage innen rimelig tid fra du burde ha oppdaget feilen. Din rett til å klage bortfaller senest to måneder etter at 2-5 års ansvarsperiode er utløpt. Dersom produktet ditt inneholder digitalt innhold eller en digital tjeneste, gjelder følgende: Dersom det er feil i det digitale innholdet eller den digitale tjenesten i et produkt med digitale deler hvor kontrakten løper over en lengre periode enn 2-5 år, har du rett til å reklamere under denne perioden.

Hvis du ønsker å klage på et produkt, rapporterer du dette til vår kundeservice gjennom vårt reklamasjonsskjema. Når reklamasjonen på produktet er mottatt og vi har fastslått at reklamasjonen er gyldig, vil vi kompensere deg i henhold til gjeldende lov.

 

Garanti

Vi har utvidet forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett med utvidede garantier på våre sofaer og senger.

Komponentene i Chillis senger gjennomgår kvalitetskontroller og tester – alt for at sengene skal klare hverdagens strabaser og holde lenge. Derfor har vi økt Forbrukerkjøpsloven reklamasjonsrett med forlenget garanti med 5-20 år på våre senger. Vår sengegaranti inkluderer også elektriske motorer i eldrevne senger, der garantitiden er 5 år. Her finner du mer informasjon om vår sengegaranti.

Komponentene i Chillis sofaer gjennomgår kvalitetskontroller og tester, alt for at de skal klare hverdagens strabaser og holde lenge. Derfor har vi økt Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett med forlenget garanti på alle våre sofaer med 10 år. Her finner du mer informasjon om vår sofagaranti.

 

Spørsmål, klagemål eller tvist

Du er velkommen til å kontakte oss hvis du har spørsmål eller meninger angående bestillingen din. Chilli går under forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og gjeldende EES-lovgivning om forbrukerkjøp. Les mer om lover og rettigheter på Forbrukerradets hjemmeside. I forbindelse med en tvist forplikter Chilli seg frivillig å følge alle anbefalinger fra Forbrukerutvalget som du som kunde kan henvende deg til for å få hjelp til tvisteløsning. Under gjeldende EU/EES-regler kan du også velge alternativet for å søke tvisteløsning gjennom EU-kommisjonens ODR-plattform.